آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

فضای زیارتی مسجدالحرام محدود شد

  • کد خبر: ۱۷۶۶۰۸
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
فضای زیارتی مسجدالحرام محدود شد
با کاهش تعداد زائران مسجدالحرام، متولیان خانه خدا فضای زیارتی را کم و با قرار دادن نرده‌هایی در مطاف، مسیر حرکت زائران را محدود کردند. یکی از مسؤولان مسجدالحرام می‌گوید: فضای زیارتی تا حدود یک ماه آینده به همین شکل می‌ماند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجاج کشور‌های مختلف هر کدام در حال بازگشت هستند و سرزمین وحی این روز‌ها نسبت به ماه گذشته خلوت‌تر شده است.

با کاهش تعداد زائران مسجدالحرام، متولیان خانه خدا فضای زیارتی را کم و با قرار دادن نرده‌هایی در مطاف، مسیر حرکت زائران را محدود کردند. دمای هوا در مکه افزایش یافته و بسیاری از زائران بعد از نماز مغرب و عشا به مسجدالحرام رفته و به زیارت می‌پردازند.

پذیرش زائران خارجی از هفته آینده به مرور آغاز و تعداد زائران هم افزوده می‌شود. اما یکی از مسؤولان مسجدالحرام می‌گوید: فضای زیارتی تا حدود یک ماه آینده به همین شکل می‌ماند.

عربستان برای حضور میلیونی زائران آماده می‌شود

تعداد عمره‌گزاران خارجی از ماه آینده افزایش می‌یابد و با حضور پرشور زائران دیگر امکان ایجاد محدودیت در فضای زیارتی وجود ندارد. علاوه بر این، با تصمیم جدید عربستان و امکان دعوت مسلمانان سایر کشور‌ها از سوی شهروندان سعودی برای سفر به این کشور و همچنین صدور ویزای چهار روزه رایگان با پرواز عربستان، مقامات سعودی منتظر حضور پرشور زائران هستند.

عربستان در سال‌های شیوع کرونا که تعداد زائران کم بود، فضای زیارتی را محدود می‌کرد. اما از ماه آینده که میزبان میلیون‌ها زائر است، باید فضای زیارتی را توسعه دهد و برای حضور زائران آمادگی لازم را ایجاد کند.

عمره مفرده برای ایرانیان نیز با ازسرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان، بزودی برقرار می‌شود. البته هنوز زمان دقیقی برای ثبت‌نام و اعزام ایرانیان به عمره اعلام نشده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->